contoh makalah kenakalan anak remaja dalam bahasa sunda
DAPTAR EUSI
BAB I BUBUKA
BAB II EUSI
BAB III PANUTUP
BAB I
BUBUKA
A.
Kasang Tukang
Kabangoran budak jaman ayeuna
jadi topik
B.
Rumusan Masalah
1. Naon wae faktor nu nyebabkeun bangorna
rumaja teh?
2. Kumaha carana ngeyah kabangoran rumaja
jaman ayeuna ?
C.
Tujuan
1. Ngajelaskeun faktor nu nyebabkeun
bangorna rumaja.
2. Ngajelaskeun cara nyegah kabangoran
rumaja jamn ayeuna.
BAB
II
EUSI
A.
Faktor Penyebab
Kabangoran rumaja di jaman
modern ieu geus leuwih tina batas anu wajar. Loba budak nu acan cukup umurna
tapi geus kenal kana Roko , Narkoba jeung terlibat dina tindakan-tindakan kriminal
sejena. Fakta ieu geus teu bisa deui di tolak, sakumna nu katingali ku urang
sadaya brutalna rumaja jaman ayeuna. Hal-hal eta bisa laksana teh ku ayana
faktor - faktor dihandap ieu :
Ø
Kurangna
kanyaah ti kolotna.
Ø
Kurangna
pangawasan ti kolotna.
Ø
Gaulna
jeung babaturan anu henteu saumur.
Ø
Henteu
ayana bimbingan kapribadian ti sakola.
Ø
Dasar-dasar
agamana kurang.
Ø
Peran
tina berkembangna IPTEK anu sipatna negatip.
B.
Cara Nyegahna Kabangoran Rumaja
Lolobana
Orang tua di jaman ayeuna mah sibuk pisan barang siar keur panghirupanana.
Aranjeuna geus teu ngabogaan deui loba kasempatan pikeun milu kamana wae
budak-budak na indit. Padahalmah, bangorna rumaja sumber namah lolobana tina
pergaulan. Ku kituna , orang tua kudunamah bisa mikeun inti pendidikan ka para
rumaja. Inti pendidikan teh nyaeta salah sahiji pedoman dasar pergaulan nu
singkat, padet, babari diinget jeung babari dilaksanakeun. Ku mikeun inti tina
pendidikan ieu, kamana wae budak inditna manehna bakal inget pesen ti kolotna
jeung bisa ngajaga dirina sorangan. Budak jadi mandiri jeung bisa dipercaya,
sabab ngan dirina sorangan nu bisa ngendalikeun dirina. Salila salah saurang
masih ngabutuhkeun pihak sejen keur ngendalikeun dirina sorangan, salila eta
oge aya kemungkinan manehna bakal ngalanggar peraturan mun nu ngendalikeun na
teu deukeut jeung manehna.
Inti
pendidikan teh aya dua hal , nyaeta :
1.
Era ngalakukeun kajahatan
Benteng
penjaga kahiji sangkan rumaja teu salah langkah dina kahirupan ieu teh nyaeta
numbuhkeun kaera ngalakukeun kalakuan nu teu bener atawa galak. Dina mikeun
pendidikan, kolot kuduna sing tegas bisa nunjukeun ka budak beda jeung akibatna
tina kalakuan nu alus jeung kalakuan nu goreng.
Jelasna kolot nerangkeun hal ieu bisa ngaleungitkeun
karaguan budak dina nentukeun hiji kaputusan. Kaputusan keur milih kaalusan
atawa kagorengan. Ngajelaskeun hal ieu kudu namah di bikeun ti leuleutik.
Leuwih awal leuwih alus. Bere kasempatan pikeun budak meh bisa nyonto kalakuan
alus kolotna. Ajarkeun jeung didik rumaja meh teu ngabunuh, maling, ngalanggar
norma susila, ngabohong jeung mabok. Manpaatkeun media tv pikeun alat
pangajaran. Tunjukeun ka budak teh yen kagorengan moal bakal meunang.
Kagorengan bakal leungit pada ahirna. Sabalikna sanajan kaalusan kadang ripuh
di mimitina tapi ahirna mah bakal meunangkeun kasenang.
Mun budak geus bisa jelas ngabedakeun kaalusan jeung
kagorengan, tahap nu kadua nyaeta numbuhkeun kaera pikeun ngalakukeun
kajahatan. Ngondisikeun ayana kaera bisa ngagunakeun cara saperti keur kolot
ngenalkeun pakean ka budak-budakna. Kolot terus usaha mikeun pakean nu pantes
pikeun budak-budakna. Tapi, lamun hiji waktu budak keur make pakean nu teu
pantes atawa meureun muka saeutik, kolotna langsung menerkeun bari negaskeun
yen hal eta teh ngerakeun. Sikap masih ngenaan jeung masalah pakean pisik.
Pakean batin oge sarua kitu. Kolot lamun apal budakna ngalakukeun hiji kalakuan
nu teu pantes buru-buru bejakeun yen hal eta teh ngerakeun.
Bikeun talatah meh manehanana teu ngalakukeun deui hal
saperti kitu. Lamun hal eta masih dilakukeun, bere hukuman. Bere hukuman nu
ngadidik, lamun hal eta masih keneh dilakukeun. Usahakeun ku sagala cara meh
budak teu ngalakukeun deui hal nu teu alus tea.
2.
Sieun Akibat Kalakuan Jahat.
Lamun
budak beuki gede, kolot selain nunjukeun yen salah sahiji kalakuan teh teu
pantes, ngerakeun lamun dilakukeun ku budakna, kolot ngingetan ku mere uraian
tentang akibat kalakuan goreng nu dilakukeun ku budakna. Akibat negatip utamana
nu bakal ditarima ku manehanana, jelaskeun oge akibat negatip nu bakal ditarima
ku kolot jeung lingkunganna. “Lamun urang teu resep kana hiji kalakuan,
sabenernamah ampir kabeh jalma oge bakal teu resep kana hal eta. Rata-rata
kabeh mahluk, dina hal ieu, manusa ngabogaan perasaan nu sarua.” Penjelasan
saperti kieu bisa ngabangkitkeun kasadaran budak yen kalakuan goreng nu teu hayang
dialaman bakal nimbulkeun rasa nu sarua pikeun nu sejen.
Numbuhkeun
kaera jeung sieun ngalakukeun kalakuan goreng ieu nu bakal jadi “pangawas
satia” dina diri unggal jelema. Khususna para rumaja. Salila dua puluh opat jam
sapoe “pangawas” ieu bakal ngalaksanakeun tugasna. Kamana wae budak indit,
manehna pasti bisa inget jeung ngalaksanakeun kadua hal nu sederhana ieu. Budak
bakal bisa nempatkeun dirina dina lingkungan kumaha wae oge, jadi budak bisa
ngabahagiakeun dirina sorangan, kolotna, oge lingkungana. Kolot geus moal deui
kawatir nyanghareupan budak-budakna nu mulai rumaja. Sabenernamah da memang
diri soranganna keneh pelindung pikeun diri sorangan. Senang jeung sedih nu di
alaman nyaeta hasil tina kalakuan urang sorangan. Sabab, ku sorangan kagorengan
dilakukeun ; ku sorangan oge kagorengan eta bisa dijauhan. Ku kitu na ku mere
pengertian nu alus tentang inti pendidikan tea ka barudak, diharapkeun budak
bakal bisa mawa diri jeung ngajaga dirina sorangan meh bisa kacapai
kabahagiaan. Kabahagiaan keur dirina sorangan. Kabahagiaan pikeun kolotna.
Kabahagiaan pikeun lingkungana.
BAB III
PANUTUP
Tina
uraian di luhur bisa disimpulkeun yen :
1.
Diantara hal nu nyebabkeun bangorna rumaja teh
nyaeta kusabab faktor kurangna perhatian jeung kanyaah ti pihak keluarga,
pemahaman tentang agama jeung, pembinaan tentang pangaruh pergaulan jeung
lingkungan sekitar nu ngaliputi saperti budaya ti barat, mimitina ngan nyobaan
kalakah kabawakeun di jerona.
2.
Akibat nu timbul tina bangorna rumaja pikeun
diri sorangan mangaruhan pisan kana psikologi rumaja eta tea, jeung pikeun
kulawarga, kolotna lamun budakna ngalakukeun hal nu nyimpang tina ajaran agama
ulah langsung maen fisik, dampakna bakal ngaleungitkeun kaharmonisan dina
keluarga, komunikasi antara budak jeung kolot jadi pegat. Eta kabeh teh bakal
berdampak negatip jeung kurang alus pikeun rumaja eta sorangan, keluarga na ,
atawa lingkunganna. Pikeun ngarubahna oge ngabutuhkeun waktu nu lila jeung hate
nu ikhlas keur ngarobah ka jalan nu leuwih alus.
3.
Aya oge sawatara hal nu kudu dilakukeun pikeun
nyegah bangorna rumaja nyaeta nanamkeun nilai-nilai moral , hal eta teh bisa dimimitian
di rumah tangga jeung dilaksanakeuna ti leuleutik sesuai jeung umurna sabab
unggal budak nu dilahirkeun teh can ngarti mana nu alus mana nu goreng, oge can
nyaho dimana batas-batas katentuan moral dina lingkunganana. Binaan eta bisa
jadi latihan-latihan, nasehat-nasehat nu dipandang alus. Pembinaan eta kudu
dimimitian ti kolotna, bisa tina cara merlakukeun , ngalayanan rumaja,
nempokeun conto teladan nu alus jeung sajabana
disusun oleh : tsaraaulia imannisa .
conto makalah anu sae, tangtuna nga bantu sim abdi sareng nu sejenna..
ReplyDeletehatur nuhun teh conto makalah na..
sareng punten kade tong hilap teh berkunjung ka blog sim abdi: obat kista tradisional.
obat pelangsing herbal.
hatur nuhun sateaanna..
sawangsulna bageur :) semoga manfaat
Deletesawangsulna :)
ReplyDelete